Beste Jawa leden, 

Het is bijna zover. Nog even en dan begint het JAWA Rally weekend. 

Leuk om te melden dat er al meer dan 140 inschrijvingen zijn voor de JAWA Rally in Borculo. 

Zeker leuk om te melden is dat ze echt overal vandaan komen. 

Tsjechië, Slowakije, Duitsland, Frankrijk, Engeland, Ierland, noem maar op en zelfs uit India. 

Eén inschrijving wil ik toch wel graag apart vermelden. 

De heer Roman Kudron komt uit Slowakije en komt met zijn vrouw Martina het treffen bezoeken. 

Ze komen met hun Jawa 350 uit 1952 en met een CZ 150 uit 1951 naar Nederland en ze hebben de boel omgedraaid. 

De motor staat niet op de aanhanger, maar ze hebben de aanhanger achter hun motor bevestigd en zullen de reis naar Nederland via een toeristische route gaan maken.

Roman bouwt en ontwerpt niet alleen hele mooie huizen, maar is ook eigenaar van de PAv aanhangers. 

Roman bouwt de PAv aanhanger zoals ze waren en voor een hele nette prijs. 

Ook maakt en verkoopt hij nieuwe onderdelen voor de bestaande PAv aanhangers.

Hij is de werelds grootste producent van éénwielige motoraanhanger van het model PAv

Om het product te promoten schenkt Roman onze JAWA club een PAv aanhanger die op de JAWA Rally te bezichtigen is.  

De PAv zal op de zaterdag geveild worden en de nieuwe eigenaar mag hem zondagavond meenemen. 

De opbrengst is natuurlijk voor de clubkas. 

Weer een reden om het treffen te bezoeken.  

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Voor de liefhebber van reizen is de site van Roman een aanrader. 

Ongelofelijk om te zien waar hij met zijn Jawa overal geweest is. 

Een wereldreis naar en door Centraal Azië, Rusland, Balkan en Turkije en de Baltische staten

Kijk gerust op zijn site en geniet van de verhalen en foto`s.

http://www.retrotravel.eu/

Sinds de jaren zestig worden in het voormalige Tsjechoslowakije traditionele modellen van de enkelwielaanhangwagens PAv40 en PAv41 geproduceerd. 

Ze zijn exclusief ontworpen voor JAWA- en ČZ-motorfietsen. Deze typen motorfietsen worden ook in het typecertificaat genoemd. De chassis-ID is het label van de fabrikant. 

Ik ben bezig met de productie van de carrosserie, het spatbord en het glasvezeldeksel, die ik dankzij mijn partners aanvul met andere componenten. Onderlinge optimalisatie en samenwerking geeft ons de mogelijkheid om een ​​trailer van zeer goede kwaliteit aan te bieden tegen een ongelofelijk lage prijs. 

Het enige wat je hoeft te doen is de complete trolley te spuiten, deze achter de motor te bevestigen en op pad te gaan.
Ik probeer ook de originele trailers weer tot leven te brengen en actief te gebruiken, en bied ze een compleet assortiment nieuwe reserveonderdelen aan.
Ik heb twee traditionele ontwerpen uitgebreid met het UNI-type.

Een complete trailer, een standaard product dat ik sinds 2012 produceer, verlaat mijn werkplaats voor de eindgebruiker, alle onderdelen worden bewaard. Het frame, de vork en het verbindingskruis zijn zonder oppervlaktebehandeling. De glasvezeldelen hebben een wit semi-mat gecoat oppervlak, dit is een homogeen onderdeel van het glasvezel. De spatbordsteunen die naar het midden van het wiel leiden, zijn gemaakt van plaatstaal. De levertijd is maximaal 5 werkdagen.

http://www.retrotravel.eu/voziky/

PRIJSLIJST:

De prijs van de complete PAv 40 en de complete PAv 41 aanhanger is 645 €

De prijs van de complete PAv UNI is 630 €

Mogen wij in Nederland met een aanhanger achter de motor rijden????

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/voertuigen-op-de-weg/vraag-en-antwoord/mag-ik-met-een-aanhanger-achter-mijn-motor-rijden

Ja dus….

Tot op het Jawa/ CZ treffen in Borculo.

Ben, Dick en Marcel